Thursday 4 May 2023

E-ITSPEA 13: Teistmoodi IT

Täna oma blogis käsitlelen IT-tugilahenduste rakendamist Eestis ning sellele seotud teemasid. 

IT-tugilahendused on abivahendid, mis võimaldavad inimestel, kellel on erivajadused, paremini osaleda erinevates tegevustes, sealhulgas:

  • tööl
  • õppimisel
  • igapäevaelus. 
IT-tugilahenduste valdkond hõlmab mitmeid erinevaid lahendusi, nagu näiteks ekraanilugejad, brauserite lisad, teksti- ja kõnesüntees, suurendusklaasid, puuteekraanid, ratastoolidega juhitavad hiired, hääljuhtimine ja palju muud. 

Kuidas tuleks sedalaadi tehnoloogia rakendamist korraldada? 

Selle valdkonna otsustajateks võivad olla nii ettevõtted, asutused kui ka riik. IT-tugilahenduste kasutamine ei peaks olema pelgalt IT lahendus, vaid see peaks olema tihedalt seotud ka kasutaja konkreetse vajadusega. Oluline on mõista, et IT-tugilahendused on abivahendid, mis aitavad kaasa võrdsele ligipääsule informatsioonile ja võimalustele, seega tuleb kasutajakeskne lähenemine igati kasuks. 

Vajalik on ka korralik valdkonnaga kursis olev IT-spetsialist, kes suudaks sobitada kasutaja vajadused tehniliste lahendustega. Lisaks peaks IT-tugilahenduste rakendamist kaasama ka erivajadustega inimesed ning tagama, et IT-tugilahendused on lihtsasti kasutatavad ja töökindlad. 

Kas seda tuleks käsitleda kui tehnoloogilist lahendust või erivajadusega inimese abivahendit? 

Kui vaadata IT-tugilahendusi kui tehnoloogilist lahendust, siis võib neid vaadelda pigem kui tavalisi töövahendeid nagu näiteks klaviatuure, hiiri ja monitore. Samas on IT-tugilahendused spetsiaalselt loodud inimestele, kellel on erivajadused ning nende käsitlemine abivahendina aitab rõhutada nende tähtsust ja vajalikkust. 

Arvestades, et erivajadustega inimestel on sageli raskusi töö leidmisega ja tööl püsimisega, on oluline mõista, et IT-tugilahendused on suureks abiks nende tööellu integreerumisel ja toimetulekul. Seega peaks IT-tugilahenduste kasutamine olema erivajadustega inimese abivahend :) 

No comments:

Post a Comment