Wednesday 22 February 2023

E-ITSPEA 3: Uus meedia...?


Traditsiooniline meedia kanal, mis kasutab uut meediat oskuslikult


Selle blogipostituse põhjal võiks üks traditsiooniline meedia kanal, mis kasutab uut meediat oskuslikult, olla Eesti Rahvusringhääling (ERR).

ERR on loonud tugeva digitaalse kohaloleku, mille hulka kuuluvad:
  • veebisait
  • mobiilirakendused
  • sotsiaalmeedia kontod
  • podcastid
ERR-i veebisait pakub laia valikut uudiseid, mis hõlmavad nii kohalikke kui ka rahvusvahelisi teemasid, samuti saateid ja muud sisu. Samuti on ERR loonud mitmeid edukaid podcaste, sealhulgas näiteks:
  • "Esimene stuudio"
  • "Kuulaja"
  • "Keelesaade"
  • "Olukorrast riigis"
ERR kasutab ka sotsiaalmeediat oma sisu reklaamimiseks ja oma jälgijatega suhtlemiseks.

Alternatiivikes ERRile võiks mainida näiteks The New York Times, mida küll ei olnud antud artiklis mainitud, aga mis samuti suudab edukalt uue meediaga hakkama. The New York Times on suutnud oma digitaalset platvormi kasutada oma lugejaskonna kaasamiseks, lugude jagamiseks ja uute lugejate ligimeelitamiseks. Samuti on nad loonud visuaalselt haaravaid uudisloo vorme, mis sisaldavad infograafikat ja videot, et aidata lugejatel paremini mõista keerulisi teemasid.


Traditsiooniline meedia kanal, mis paistab uues meedias märksa lahjem kui enda põhikanalis


Teine traditsiooniline meedia kanal, mis paistab uues meedias märksa lahjem kui enda põhikanalis, võiks olla Eesti Päevaleht (EPL). Kuigi EPL-l on veebisait ja sotsiaalmeedia kontod, ei ole nad suutnud oma digitaalset platvormi kasutada sama oskuslikult kui ERR. Nende veebisait ei ole nii interaktiivne ja kaasahaarav kui näiteks ERR-i veebisait, mis võib vähendada nende võimet kaasata uusi lugejaid. Samuti ei ole neil tugevat podcasti või muud sisu, mis võiks meelitada digitaalselt aktiivset publikut.

Samuti ka siin maailma kuulsa alternatiivina võiks esile tuua CNNi, mis on tuntud oma televisiooniuudiste poolest, kuid nende digitaalne kohalolek ei ole olnud nii tugev.


Kokkuvõttes võib öelda, et ERR on suutnud uue meedia väljakutsetele hästi vastata, loonud tugeva digitaalse kohaloleku ja kasutanud seda oma lugejaskonna kaasamiseks ja laiendamiseks. EPL on aga jäänud veidi maha, kasutades digitaalseid platvorme vähem edukalt kui konkurendid, mis võib vähendada nende võimet meelitada uusi lugejaid ja säilitada olemasolevaid lugejaid.

No comments:

Post a Comment